Implementasi Model NHT (Number Head Together ) di Tingkat Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11537Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk melihat aktivitas belajar siswa yang mencakup aktivitas belajar siswa saat bekerja dalam kelompok dikelas pada mata pelajaran IPA dan juga prestasi belajar siswa dengan menerapkan model pembelajaran kooperatif. Dalam proses belajar mengajar di kelas seorang guru dituntut mampu memilih jenis metode, teknik, strategi, pendekatan atau model mengajar yang tepat agar siswa dapat belajar secara efektif dan efisiein sesuai tujuan yang diharapkan. Salah satu langkah dalam memilih metode mengajar yang tepat dan sesuai dengan materi pelajaran adalah dengan terlebih dahulu menguasai berbagai jenis metode mengajar baik teori maupun praktek penggunaannya sebagai teknik penyajian bahan pelajaran kepada siswa. Model pembelajaran kooperatif ada beberapa type yaitu: Student teams Achievement Divisions (STAD), Teams-Games-Tournaments (TGT), Metode Jigsaw, Think-Pair-Share (TPS), Numbered-Head-Together (NHT), Metode Investigasi kelompok/ Group Investigasion (GI).Downloads
Published
2023-01-14
How to Cite
Royani, I. ., Putri, H. ., Aufa, A., Amalia, A., & Angeli, R. A. . (2023). Implementasi Model NHT (Number Head Together ) di Tingkat Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 3370–3376. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11537
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Ida Royani, Hadiyah Putri, Aufa, Amalia, Roro Ayu Angeli
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).