Peran Kepemimpinaan Kepala Sekolah terhadap Kinerja
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9819Abstract
Artikel Tinjauan Pustaka Peran Kepemimpinan Kepala Sekolah vs Kinerja Guru, Ini adalah artikel ilmiah yang bertujuan untuk menyelidiki peran dari seorang pemimpin kepada guru terhadap kinerjanya. Penelitian ini dalam bentuk studi literatur dan dapat digunakan untuk penelitian lebih lanjut dalam konteks yang lebih luas. Penulisan artikel tinjauan pustaka ini merupakan metodologi penelitian literatur yang berasal dari berbagai media online seperti e book ,Google Scholar, Mendeley, dan media ilmiah online lainnya. Hasil dari artikel literatur ini adalah: 1) Kinerja guru dipengaruhi oleh kepemimpinan sekolah. 2) Kepemiminan kepala sekolah berperan terhadap kinerja guru dalam pelaksanaan tugas dan tanggung jawabnya.Downloads
Published
2022-12-07
How to Cite
Arjunaini, A., Marsidin, S. ., & Sulastri, S. . (2022). Peran Kepemimpinaan Kepala Sekolah terhadap Kinerja. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 9114–9121. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9819
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Arjunaini, Sufyarma Marsidin, Sulastri Sulastri
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).