Peran Supervisi Pendidikan dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9818Abstract
Maksud dari analisis ini yakni guna memahami bagaimana supervisi pendidikan memengaruhi keragaman pendidikan. Tulisan ini mengkaji kajian sastra.. Penelitian ini bersifat studi literature. Informasi yang ditemukan sehingga mendapatkan kesimpulan terkait artikel ini ialah dengan adanya supervisi menjadi hal yang berperan untuk mengawasi kegiatan pada proses jalannnya pendidikan, dan membenahi kekurangan dan kurang berhasilnya dalam proses pendidikan. Selanjutnya pada hal mutu pendidikan dapat dilihat keberhasilannya pada mutu pendidikan dengan adanya lulusan yang berprestasi akademikk dan non akademik. Pendidikan supervisi bertindak membantu kepala sekolah dan guru menumbuhkan kehalian secara maksimum dalam memajukan kualitas pendidikanDownloads
Published
2022-12-07
How to Cite
Awam, R. ., Marsidin, S. ., & Sulastri, S. . (2022). Peran Supervisi Pendidikan dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 9108–9113. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9818
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Rafizah Awam, Sufyarma Marsidin, Sulastri Sulastri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).