Penerapan Supervisi Akademik dalam Meningkatkan Kompetensi Sosial/ Pedagogik Guru
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i3.13940Abstract
Sebagai profesional, guru harus meningkatkan pengetahuan mereka melalui program pelatihan dan pengembangan yang diprakarsai oleh pemerintah dan studi mandiri. Pengembangan guru terjadi sebagai bagian dari pengembangan profesional dan karir. Pembinaan profesi seorang guru meliputi kompetensi pedagogik, kompetensi kepribadian, kompetensi profesional dan kompetensi sosial. Dalam konstruksi yang dilakukan pengawas dan kepala sekolah, fakta di lapangan tidak sesuai dengan fungsinya. Meskipun secara teoretis sudah ada pihak yang mengontrol guru yaitu kepala sekolah. Supervisor sering menekankan pengendalian prosedur dan manajemen daripada isi pelatihan, melakukan pendampingan sementara, dan tidak diawasi.Downloads
Published
2023-04-23
How to Cite
Margolang, A. I. ., Alamsyahdana, A. ., Sani, D. A. ., Marsyela, M., Alfahira, N., Maulida, S. ., & Nasution, I. . (2023). Penerapan Supervisi Akademik dalam Meningkatkan Kompetensi Sosial/ Pedagogik Guru. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(3), 44–50. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i3.13940
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Ade Irvan Margolang, Azwar Alamsyahdana, Dinda Aulia Sani, Marsyela Marsyela, Nurasha Alfahira, Sifa Maulida, Inom Nasution
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).