The Effect Of Using Roundtable Technique On Writing Report Text Ability Of Grade Ten Students At SMA Negeri 2 Bandar
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9952Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana penggunaan teknik meja bundar mempengaruhi kemampuan menulis teks laporan. Penelitian ini menggunakan metodologi kuantitatif dengan desain penelitian kuasi eksperimen. Siswa SMA Negeri 2 Bandar kelas sepuluh selama tahun pelajaran 2022–2023 dijadikan sebagai sampel penelitian. Setiap kelas memiliki 35 siswa, dengan X MIPA 2 sebagai kelompok eksperimen dan X MIPA 1 sebagai kelompok kontrol. Siswa kelas sepuluh di SMA Negeri 2 Bandar terbukti secara signifikan meningkatkan keterampilan menulis teks laporan mereka ketika mereka menggunakan teknik meja bundar. Selisih antara kelompok kontrol dan eksperimen adalah 84, atau rata-rata 2,4 poin. Uji t (2,9) > t tabel (1,667) pada taraf signifikansi 5% untuk uji dua sisi, sesuai dengan hipotesis pengujian. Hal ini terbukti bahwa teknik meja bundar memiliki dampak yang besar pada tulisan siswa, khususnya dalam materi laporan.Downloads
Published
2022-12-09
How to Cite
Sirait, C. D. ., Manalu, D. B. ., & Siahaan, B. L. . (2022). The Effect Of Using Roundtable Technique On Writing Report Text Ability Of Grade Ten Students At SMA Negeri 2 Bandar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 9888–9892. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9952
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Chyntia Devisari Sirait, David Berthony Manalu, Basar Lolo Siahaan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).