The Effect Of Using Think-Pair-Share Technique On Reading Comprehension Ability Of Grade Eleven Students Of Sma Negeri 1 Dolok Panribun On Hortatory Exposition Text
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9094Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui ada tidaknya pengaruh yang signifikan dari penggunaan teknik Think-Pair-Share terhadap prestasi membaca pemahaman siswa kelas sebelas di SMA Negeri 1 Dolok Panribuan. Khususnya dalam pemahaman bacaan, banyak siswa yang masih mengalami kesulitan dalam memahami teks bacaan. Dengan demikian, peran guru menjadi penting dalam proses belajar mengajar terutama dalam memilih model pembelajaran yang sesuai untuk memudahkan siswa dalam memahami teks bacaan bahasa Inggris. Salah satu teknik yang dapat digunakan dan diterapkan oleh guru adalah teknik Think-Pair-Share. Teknik Think-Pair-Share merupakan salah satu jenis pembelajaran kooperatif yang terdiri dari tiga langkah; Pikirkan, Pasangkan, dan Bagikan. Dengan demikian, untuk mengetahui ada tidaknya pengaruh yang signifikan penggunaan teknik Think-Pair-Share terhadap prestasi membaca pemahaman; Teknik Think-Pair-Share digunakan sebagai teknik pengajaran dalam pengajaran membaca dalam penelitian ini.Downloads
Published
2022-11-19
How to Cite
Manurung, R. ., Manalu, D. B. ., & Munthe, M. V. R. . (2022). The Effect Of Using Think-Pair-Share Technique On Reading Comprehension Ability Of Grade Eleven Students Of Sma Negeri 1 Dolok Panribun On Hortatory Exposition Text . Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 5128–5137. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9094
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Roslina Manurung, David Berthony Manalu, Melda Veby Ristella Munthe
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).