The Correlation Between Students’ Interest and Their Achievement in Learning English
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i2.9499Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara minatsiswa(x) dan pencapaian nilai dalam pembelajaran BahasaInggris (y). Populasi penelitian ini adalah siswa kelas X SMA N 1 2x11 Kayutanam 2020-2021 dengan jumlah populasi 125 siswa. Teknik sampel dalam penelitian ini menggunakan Random Sampling. Untuk mengetahui hubungan antara minatsiswa dan pencapaian nilai dalam pembelajaran Bahasa Inggris, peneliti melakukan proses data dengan menggunakan korelasi product moment, yang didapat koefisien korelasi antara dua variabel yaitu 0,702 dengan korelasi indeks pada thitung 5.3 dan t tabel adalah 2.048 untuk ? = 0,05. Jadi, kesimpulan bahwa koefisien korelasi antara dua variabel (rxy) t-hitung lebih besar dari t-tabel, berarti Ha diterima dan Ho ditolak. Dengan kata lain, adanya signifikan korelasi 0,702 (70%) antara penguasaan minatsiswa dan pencapaian nilai dalam pembelajaran Bahasa Inggris di kelas XSMAN 1 2x11 Kayutanam, pada tahun akademik 2020/2021.Downloads
Published
2022-12-16
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Irna Wahyuni
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).