Efektivitas Pembelajaran Daring Selama Pandemi Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v3i1.3619Abstract
Pembelajaran daring sejak satu tahun yang lalu sudah menjadi topik hangat yang menjadi perbincangan semua khalayak umum karena pelaksanaannya sudah mulai diterapkan sejak pandemi covid-19 melanda Nusantara. Pada penelitian ini, penulis berfokus pada sekolah yang peneliti ampu yaitu SMK Daarul Qibty dengan menggunakan penelitian kualitatif deskriptif. Hal ini peneliti gunakan agar mendapatkan data yang sesuai dengan fakta yang ada di masyarakat agar apa yang diteliti teruji validalitasnya. Adapun pelaksanaan pembelajaran daring yang diterapkan di lokasi penelitian berjalan seadakalanya, namun pelaksanaannya banyak menghadapi hambatan, sehingga keefektifannya masih diragukan. Tidak terlepas dari masalah yang ada, sebenarnya pemerintah dan pihak yang berkaitan senantiasa bersinergi dalam membangun permasalahan yang saat ini menghadang dunia pendidikan.Downloads
Published
2021-09-30
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).