Analisis Perkembangan Kecerdasan Spiritual dalam Diri Anak Usia Dini di Tadika Al Fikh Orchard Bandar Parklands Malaysia
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v5i2.19935Abstract
Perkembangan kecerdasan spiritual dalam diri anak usia dini merupakan topik yang harus diperhatikan guru ketika mendidik anak. Tujuan penelitian ini adalah untuk menelaah proses perkembangan kecerdasan spiritual dalam diri anak usia dini di Tadika Al Fikh Orchard Bandar Parklands Malaysia. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif yang menjelaskan mengenai fenomena yang terjadi pada persoalan yang di teliti. Data dikumpulkan melalui observasi di lapangan mulai dari mengamati lingkungan dan kurikulum tadika serta kompetensi pada guru Tadika Al Fikh Orchard Bandar Parklands Malaysia. Hasil penelitian ini mengungkapkan bahwa perkembangan kecerdasan spiritual dalam diri anak usia dini di Tadika Al Fikh Orchard Bandar Parklands didukung oleh faktor lingkungan sekolah yang Islami serta peran guru yang memiliki kompetensi spiritual dan profesionalisme sebagai pendidik serta kegiatan keagamaan Islam yang dilaksanakan setiap hari di Tadika Al Fikh Orchard Bandar Parklands Malaysia.Downloads
Published
2023-12-04
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Raisya Afifah Zahra, Alfi Amalia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).