Implementasi dan Evaluasi Student Centered Learning
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i4.14177Abstract
LPK (Lembaga Pelatihan Kerja) Mandiri S Nur merupakan lembaga Pendidikan non formal yang diselenggarakan bagi masyarakat untuk memberikan pengetahuan dan keterampilan. Lembaga ini mempunyai peranan penting dalam meningkatkan kualitas SDM (Sumber Daya Manusia) yang memiliki 27 cabang yang ada di Indonesia, dan memiliki 40.000 anggota yang telah bergabung mendapatkan sertifikat pelatihan pada LPK Mandiri S Nur, sehingga hal yang menarik untuk menganalisis implementasi dan evaluasi proses pembelajaran pada LPK Mandiri S Nur. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif kualitatif.Hasil penelitian menjelaskan LPK Mandiri S Nur menerapkan pembelajaran dengan Student Centered Learning untuk kegiatan pelatihan tata boga, tata busana dan tata rias pengantin, dengan metode pembelajaran yang menuntut warga belajar untuk memilih apa yang harus dipelajari, bagaimana caranya, dan kenapa hal atau materi tersebut harus dipelajari.Downloads
Published
2023-05-04
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Lina Asnamawati, Euis Susilowati, Stefani Nawati, Dahlia Mayasari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).