Analisis Pengaruh Supervisi Pengawas terhadap Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah SMA Kota Padang
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i3.12315Abstract
Supervisi harus dilaksanakan oleh pengwas dalam rangka membantu tupoksi manajerial kepala sekolah. Tujuannya agar keterampilan dan pengetahuan kepala sekolah berkembang lebih maju dalam menjalankan dan mengatur sebuah sekolah untuk mencapai tujuan pendidikan yang diharapakan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuantitatif dengan jenis non random sampling karena semua populasi dijadikan sebagai sampel. Dengan jumlah sampel 16 orang. Hasilnya ditemukan 0,063 atau 6,3 %. Jadi supervisi pengawas berpengaruh positif terhadap kompetensi kepala sekolah. Pengaruh ini juga diperkuat dari uji signifikansi sebesar 0,000 kecil dari 0,005.Downloads
Published
2023-03-29
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Azvi Rahmi, Reni Septrisia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).