Teaching Techniques Used to Enhance the Students’ Hortatory Writing Ability at English Department of FKIP Universitas HKBP Nommensen
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i3.12229Abstract
Tujuan dari penelitian eksperimen ini adalah untuk mengetahui apakah prestasi siswa dalam menulis hortatory exp osition lebih tinggi jika mereka diajar dengan menggunakan teknik pengajaran Collaborative Writing dari pada teknik pengajaran Clustering. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa jurusan Bahasa Inggris semester lima tahun pelajaran 2021/2022. Subyek penelitian ini adalah 80 siswa yang terbagi dalam 2 kelas yaitu A dan B. Masing-masing kelas terdiri dari 40 siswa. Kelompok eksperimen 1 diberi perlakuan dengan menggunakan teknik pengajaran menulis kolaboratif dan kelompok eksperimen II diberi perlakuan dengan menggunakan teknik pengajaran clustering. Prestasi siswa dalam menulis hortatory exposition diukur dengan menggunakan tes menulis. Dalam mengevaluasi produk siswa, skor analitik oleh Jacob et al dalam Weigel (2002) akan digunakan untuk menilai produk tulisan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa prestasi siswa dalam menulis hortatory exposition yang diajar dengan menggunakan teknik pengajaran kolaboratif lebih tinggi daripada yang diajar dengan menggunakan teknik pengajaran clustering, dengan Fobs= 9,35>Ftab=3,97.Downloads
Published
2023-02-10
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).