Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Contextual Teaching and Learning (CTL)
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i2.10529Abstract
Pendidikan merupakan kegiatan yang membudayakan manusia mudah atau membuat orang dapat hidup berbudaya sesuai dengan standar yang dapat diterima oleh masyarakat. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis kelayakan lembar kerja peserta didik (LKPD) berbasis Contextual Teaching and Learning (CTL) pada materi pencemaran Tanah kelas VII A SMP Negeri Alok. LKPD yang dikembangkan dinyatakan layak untuk digunakan berdasarkan hasil oleh tiga para pakar yaitu pakar materi memperoleh nilai 89,5 %, pakar bahasa memperoleh nilai 94% pakar media memperoleh nilai 85% dengan kategori sangat layak. Rata-rata 2 nilai uji coba pada kelas kecil dan uji coba kelas besar yaitu: 97% dan 93,5% oleh guru dengan kategori sangat layak sedangkan 72% dan 90% oleh peserta didik dengan kategori layak dan sangat layak.Downloads
Published
2022-12-22
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).