Pendidikan dan Manusia
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i2.10429Abstract
Artikel ini dibuat untuk mengetahui dan memahami tentang adanya keterkaitan manusia dan pendididkan,yang bisa kita laksanakan di lingkungan sekolah maupun di luar sekolah. Manusia adalah kesatuan jiwa dan raga, yaitu satu kesatuan psikofisik. Manusia berusaha tidak hanya untuk memuaskan impuls mereka sendiri, tetapi juga untuk memotivasi mereka untuk memenuhi kewajiban sosial dan memenuhi kebutuhan mereka untuk mencapai sesuatu. Pendidikan adalah upaya untuk memuliakan manusia, mengisi dimensi kemanusiaan dengan keselarasan fitrah manusia melalui pengembangan jati diri manusia seutuhnya. Pendidikan menjadikan manusia, yang artinya manusia memiliki potensi untuk berkembang. Jadi, melalui pendidikan diusahakan agar individu menjadi manusia pendukung norma kaidah dan nilai-nilai susila yang dijunjung tinggi oleh masyarakat dan menjadi milik pribadi yang tercermin dalam setiap tingkah laku sehari-hariDownloads
Published
2022-12-20
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).