Penerapan Permainan Kereta-Apian Dalam Meningkatkan Kedisiplinan AUD Di RA Perburuan Hajjah Marlina
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4790Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis penerapan permainan kereta-apian apakah berdampak pada peningkatan kedisiplinan anak usia dini di sekolah RA Perburuan Hajjah Marlina. Anak usia dini sangat senang dengan bermain. Salah satu permainan yang gemar dipergakan adalah kereta-apian yang dimainkan secara berkelompok. Penerapan permainan ini tidak dapat berpengaruh positif tanpa diperkenalkan kepada generasi muda. Pengenalan guna meningkatkan kedisipilinan anak usia muda. Kereta-apian yang menjadi permainan favorite anak-anak menjadi penciri khas cerminan kedisiplinan anak-anak dalam mengikuti arahan. Penerapan permainan kereta-apian merupakan upaya yang dapat ditempuh untuk meningkatkan kedisiplinan anak usia muda sedari sekolah PAUD agar terbentuk jiwa kebersamaan dan kedisiplinan dalam tim di RA Perburuan Hajjah Marlina.Downloads
Published
2022-06-19
How to Cite
Damanik, . M. R. A. ., Rahayu, A. H. ., Maimanah, A. ., Tanjung, K. H. ., & Khadijah, K. (2022). Penerapan Permainan Kereta-Apian Dalam Meningkatkan Kedisiplinan AUD Di RA Perburuan Hajjah Marlina. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 1266–1270. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4790
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Maysarah Rabiul Aulia Damanik, Annisa Hadisti Rahayu, Ashabul Maimanah, Khoilula Hanum Tanjung, Khadijah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).