The Application of Index Card Matching Method in Improving Students’ Listening Ability at First Grade of SMPN 1 Labuhan Deli
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i5.6879Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penerapan metode index card matching dalam meningkatkan kemampuan menyimak siswa kelas I SMPN 1 Labuhan Deli. Metode yang digunakan adalah metode penelitian kuantitatif eksperimen. Populasinya adalah 275 siswa, namun peneliti akan memilih dua kelas sebagai sampel. Kelas VII-1 yang memiliki 28 siswa sebagai kelas eksperimen dan kelas VII-9 yang memiliki 29 siswa sebagai kelas kontrol. Data dikumpulkan dari tes mendengarkan siswa dengan memberikan jawaban pertanyaan yang terdiri dari 7 item untuk kedua kelas (kelas eksperimen dan kontrol). Tes dalam penelitian ini terdiri dari dua jenis, yaitu pre-test dan post-test. Hasilnya, hipotesis H_a diterima karena diketahui bahwa t_terlihat lebih besar dari t_tabel, yaitu (8,02 > 4,23; df = 26) pada kelas eksperimen dan (8,02 > 4,21; df = 27) pada kelas kontrol dan dengan taraf signifikansi = 0,05. Artinya penerapan metode pencocokan kartu indeks; digital storytelling berpengaruh dalam meningkatkan kemampuan menyimak siswa.Downloads
Published
2022-09-17
How to Cite
Siburian, . . S. G. B. ., Marcella, M., Silalahi, D. E. ., & Pakpahan, C. . (2022). The Application of Index Card Matching Method in Improving Students’ Listening Ability at First Grade of SMPN 1 Labuhan Deli. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(5), 1897–1904. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i5.6879
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Sarah Gresia Br Siburian, Marcella, Dumaris E. Silalahi, Carolina Pakpahan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).