Meningkatkan Kreatifitas Siswa Melalui Kegiatan Ekstrakulikuler Di sekolah
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4471Abstract
Kreatifitas pada setiap siswa perlu dikembangkan dan diasah agar semakin terlatih. Sebagai guru harus bisa mengetahui bakat para siswa. Sehingga memudahkan guru dalam menempatkan mereka sesuai dengan keahlian yang dimiliki. Perlunya dukungan dari sekolah berupa fasilitas yang menunjang kegiatan ekstrakulikuler tersebut. Masih banyaknya sekolah yang tidak mendukung kegiatan ekstrankulikuler baik dari pembina, dana, dan fasilitas Jenis penelitian ini kualitatif dengan teknik pengumpulan data studi pustaka. Uji kebasahan data pada penelitian ini dengan meningkatkan ketekunan (presiintent observation) sebagai bekal peneliti untuk bisa meningkatkan ketekunan dengan membaca berbagai referensi buku maupun hasil penelitian.Downloads
Published
2022-06-01
How to Cite
Fronika, S. ., Huljannah, M. ., Prayudha, A. ., & Noviyanti, S. . (2022). Meningkatkan Kreatifitas Siswa Melalui Kegiatan Ekstrakulikuler Di sekolah. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 728–732. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4471
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Stella Fronika, Mifta Huljannah, Arief Prayudha, Silvana Noviyanti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).