Meningkatkan Mutu Pendidikan melalui Manajemen Peserta Didik
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11594Abstract
Mutu merupakan proses terstruktur untuk memperbaiki keluaran yang dihasilkan. Bagi setiap institusi mutu adalah agenda utama dan tugas yang paling penting dan tedapat dua hal yang perlu diperhatikan yaitu kualitas dan kuantitas. Banyak lembaga pendidikan yang mengharapkan keberhasilan baik dari segi kualitas maupun dalam segi kuantitas seorang peserta didik. Artikel ini menggunakan metode studi pustaka atau yang biasa disebut studi literatur. Penelitian ini dilakukan dengan metode pengumpulan data dari berbagai rujukan melalui beberapa buku, majalah yang berkaitan dengan tujuan untuk mengungkapkan berbagai teori yang berhubungan dengan permasalahan yang sedang dihadapi atau diteliti.Downloads
Published
2023-01-15
How to Cite
Siahaan, A. ., Anggara, A. B. ., Ramadani, I. ., Mtd, N. P. ., & Rozzaqiyah, Z. . (2023). Meningkatkan Mutu Pendidikan melalui Manajemen Peserta Didik. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 3645–3651. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11594
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Amiruddin Siahaan, Aldi Bayu Anggara, Intan Ramadani, Nadya Putri Mtd, Zainur Rozzaqiyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).