Perbandingan Kurikulum 2013 dan KTSP dalam Mata Pelajaran Seni Budaya untuk Tingkat SMA
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i2.8401Abstract
Artikel ini dilatarbelakangi adanya perubahan kurikulum pendidikan yang terjadi di Indonesia pada awal tahun 2013 yang semula menggunakan kurikulum KTSP menjadi Kurikulum 2013. Perubahan kurikulum ini dilakukan karena melihat perkembangan dan kemajuan jaman yang menuntut manusia memiliki kualitas tinggi dan bagian dari penyempurnaan kurikulum sebelumnya. Tujuan penelitian ini adalah untuk melihat perbedaan konten pada kurikulum KTSP dan Kurikulum 2013 dalam mata pelajaran seni budaya. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif analisis. Hasil dari penelitian ini adalah untuk mata pelajaran seni budaya dari segi materi dan tujuan pembelajaran tidak jauh berbeda, hanya perlu penyesuain mengenai proses dan sistem penilaian.Downloads
Published
2022-11-06
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).