A Contrastive Analysis in Types of Adverb Between English and Indonesian on News “the Jakarta Post”: A Case on Students’ Project
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i1.5700Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penggunaan adverb clause dalam bahasa Inggris dan bahasa Indonesia pada teks berita “The Jakarta Post”, oleh mahasiswa program studi bahasa Inggris semester 6 HKBP Nommensen Universitas Pematang Siantar. Penelitian ini berkaitan dengan penggunaan artikel Jakarta Post News untuk mengetahui jenis kata keterangan dan untuk mengidentifikasi persamaan dan perbedaan antara kata keterangan bahasa Inggris dan bahasa Indonesia. Penelitian ini menggunakan desain metode kualitatif. Pertama kami mengumpulkan data dari Jakarta Post. Kedua, kami mengidentifikasi setiap jenis kata keterangan. Ketiga, data yang terkumpul dan diklasifikasikan kemudian dianalisis. Hasil analisis menunjukkan bahwa persentase total adverbs of manner dalam bahasa Inggris adalah 46% dan dalam bahasa Indonesia adalah 20%. Kata keterangan waktu berikutnya dalam bahasa Inggris adalah 80% dan dalam bahasa Indonesia adalah 90%. Dan kata keterangan tempat terakhir dalam bahasa Inggris adalah 43% dan bahasa Indonesia adalah 46%.Downloads
Published
2022-07-27
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).