The Effect of Using Herringbone Technique (HT) and Numbered Head Together Technique (NHTT) for Students’ Reading Comprehensions Skill at SMA Negeri 1 Sumbul
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v3i3.5136Abstract
Penelitian ini menyajikan laporan penelitian tentang penggunaan penerapan Teknik Herringbone dan Teknik Numbered Head Together untuk keterampilan membaca siswa di SMA Negeri 1 Sumbul. Mereka diajarkan dengan menggunakan Teknik Herringbone dan Teknik Numbered Head Together dalam membaca teks recount, sedangkan kelompok ketiga (Kelompok Kontrol) diajarkan tanpa menggunakan Teknik Herringbone dan Teknik Numbered Head Together. Teknik analisis data adalah penelitian kuantitatif. Dalam menganalisis data rata-rata nilai pre-test siswa pada kelompok eksperimen satu (Teknik Herringbone) adalah 59,16 rata-rata nilai siswa untuk post-test pada kelompok eksperimen dua adalah 91,83. Rerata nilai pre-test siswa pada kelompok eksperimen dua (Teknik Numbered Head Together) adalah 45 rerata nilai siswa untuk post-test pada kelompok eksperimen dua adalah 69,16. Rerata pre-test pada kelompok kontrol adalah 46,66 dan rata-rata untuk post-test pada kelompok kontrol dua adalah 56,16. Kesimpulannya adalah bahwa penggunaan HT adalah yang paling efektif dalam mengajar teks recount daripada NHTT disarankan agar guru menerapkan teknik ini sebagai salah satu teknik untuk meningkatkan pemahaman siswa dalam membaca teks recount.Downloads
Published
2022-06-30
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).