Reformasi Pendidikan Agama Islam di Madrasah
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v3i3.5104Abstract
Penelitian ini mengkaji tentang sistem reformasi pendidikan Islam di madrasah di Indonesia. Penelitian ini merupakan studi pustaka (library research) yakni penelitian yang bersumber dari bahan kepustakaan dengan menggunakan pendekatan kualitatif. Hasil penelitian ini mengungkapkan bahwa pendidikan Islam telah memberikan berbagai macam wujud model pendidikan Islam di Indonesia. Dalam hal ini pendidikan Islam juga turut serta dalam pembaharuan sistem pendidikan yang ada diIndonesia. Maka dapat dikatakan bahwa saat ini pendidikan Islam diIndonesia memberikan dampak yang cukup signifikan dalam pembaharuan serta perubahan arah pendidikan di Indonesia baik dalam ranah ideologis maupun praktis. Dengan demikian proses pendidikan Islam di Indonesia merupakan wujud dari reformasi Pendidikan Islam serta menjadi penggerak pembaharuan pendidikan Islam di Indonesia.Downloads
Published
2022-06-30
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).