Correlation among Openness Personality, Motivation and Reading Comprehension Achievement
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v5i1.19476Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara sifat keterbukaan kepribadian dan kemampuan membaca pada siswa kelas 11 di SMA Negeri 13 palembang. Terdapat 114 siswa yang menjadi sampel pada penelitian ini. Teknik pengambilan data menggunakan kuisoner sifat keterbukaan, kuisioner motivasi dan soal pilihan ganda untuk mengetahui kemampuan membaca siswa. Dalam menganalis data pada penlitian ini menggunakan uji korelasi dan uji regressi berganda. Temuan pada penelitian ini yang di uji dengan menggunakan uji regressi berganda menunjukan nilai signifikansi 0.01 lebih kecil dari 0.05. Artinya, ada hubungan yang signifikan antara sifat keterbukaan, motivasi dan kemampuan membaca pada siswa kelas 11 di SMA Negeri 13 Palembang Hasil correlation coeficient menunjukan bahwa r = 0,285 menunjukan hubungan ke tiga variable tersebut dalam katagori korelasi rendah.Downloads
Published
2023-10-17
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Intan Permata Sari, Tahrun Tahrun, Artanti Puspita Sari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).