Analisis Metode Diskusi Kelompok untuk Meningkatkan Keterampilan Berbicara Siswa
DOI:
https://doi.org/10.31004/jote.v4i2.11299Abstract
Penelitian ini dilatarbelakangi oleh analisis metode terhadap keterampilan berbicara siswa yang dimana pokok permasalahan ini bagaimana keterampilan berbicara siswa dalam proses diskusi kelompok dan didalam penelitian ini untuk mengetahui efektivitas metode diskusi kelompok dan untuk mengetahui kemampuan siswa saat berbicara mengenai kelompok didepan kelas. Keterampilan berbicara merupakan modal yang paling utama dalam berkomunikasi berbahasa yang harus dikuasai oleh siswa akan tetapi masalah yang ada dilapangan tidak semua siswa mempunyai kemampuan berbicara yang baik. Oleh karena itu penulis mencoba mengambil solusi dengan menerapkan metode diskusi kelompok untuk keterampilan berbicara.Downloads
Published
2022-12-31
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms: 1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal. 2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. 3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).