Improving The Student Vocabulary Achievement By Using The Cartoon Movie Media For Grade VIII At SMP Negeri 1 Siempat Nempu Hulu In The Academic Year Of 2022/2023
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.8956Abstract
Penelitian ini dirancang sebagai penelitian tindakan kelas. Dalam penelitian ini diuraikan informasi yang meliputi perencanaan tindakan, pelaksanaan tindakan, pengamatan tindakan, refleksi setiap siklus, dan peningkatan pencapaian kosa kata siswa dengan menggunakan media film kartun. Penelitian ini dilakukan di SMP Negeri 1 Siempat Nempu Hulu, pada siswa kelas VIII–B yang terdiri dari 30 siswa, yaitu 14 siswa laki-laki dan 16 siswa perempuan. Penggunaan media film kartun dapat meningkatkan partisipasi aktif siswa VIII-B dalam kelas kosa kata di SMP Negeri 1 Siempat Nempu Hulu, dimana rata-rata pre-test adalah 47,8. Hasil peningkatan penguasaan kosa kata siswa masih rendah. Hal ini berarti mayoritas siswa tidak mencapai nilai ketuntasan minimal 75. 2. Penggunaan media film kartun dapat membantu siswa kelas VIII-B SMP Negeri 1 Siempat Nempu Hulu meningkatkan penguasaan kosa kata. Hasil tes kosakata menunjukkan bahwa persentase siswa yang mendapat nilai minimal 75 meningkat dari 30,0% pada Siklus I menjadi 76,6% pada Siklus II..Downloads
Published
2022-11-16
How to Cite
Aritonang, F. S. ., Sihombing, P. S. R. ., & Manihuruk, L. M. E. . (2022). Improving The Student Vocabulary Achievement By Using The Cartoon Movie Media For Grade VIII At SMP Negeri 1 Siempat Nempu Hulu In The Academic Year Of 2022/2023 . Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 4374–4385. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.8956
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Fyolita Sridini Aritonang, Partohap Saut Raja Sihombing, Leonita Maria Efipanias Manihuruk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).