Kendala Pelaksanaan Bimbingan Dan Konseling Di Sekolah Serta Solusinya
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i4.17249Abstract
BK membantu peserta didik mengenali dan mengembangkan potensi juga membantu menyelesaikan permasalahan yang dihadapi dengan memanfaatkan berbagai layanan dan kegiatan pendukung BK. Namun terdapat kendala Guru BK/Konselor dalam merealisasikannya. Artikel ini untuk melihat gambaran terhadap kendala Guru BK/Konselor di sekolah dalam melaksanakan pelayanan dan memberikan solusinya. Metode digunakan dalam artikel ini ialah studi kepustakaan (library research). Studi kepustakaan adalah usaha guna mendapatkan informasi yang relevan sesuai dengan topik yang sedang di teliti. Hasil yang didapat bahwa masih banyak Guru BK/Konselor yang tidak dapat melaksanakan pelayanan BK dikarenakan tidak adanya jam masuk kelas untuk melaksanakan tugasDownloads
Published
2023-08-01
How to Cite
Bidayah, A., Syukur, Y., & Ahmad, R. . (2023). Kendala Pelaksanaan Bimbingan Dan Konseling Di Sekolah Serta Solusinya. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(4), 120–125. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i4.17249
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Afifah Bidayah, Yarmis Syukur, Riska Ahmad
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).