Difficulties And Opportunities Facing Islamic Schools In The Age Of Digital Media
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v3i2.7741Abstract
Lembaga pendidikan tinggi berfungsi sebagai pusat program yang dapat mengubah kehidupan masyarakat. Untuk mengikuti pesatnya kemajuan teknologi di bidang pendidikan, lembaga pendidikan harus terus membangun dan memperbaiki sistem pendidikan. Kajian ini secara khusus membahas tantangan yang dihadapi lembaga pendidikan Islam saat ini di era teknologi digital. Pendekatan analisis isi induktif kualitatif digunakan untuk menganalisis artikel ini. Hasilnya adalah 1) lembaga pendidikan Islam harus memodernisasi sistem kelembagaan mereka dan mempertahankan kontrol atas semua operasi mereka dalam menanggapi perubahan politik, ekonomi, dan sosial budaya di masyarakat. 2) Peningkatan kualitas sumber daya manusia dan pelayanan, pengelolaan keuangan yang efektif dan efisien, serta fokus pada biaya promosi adalah beberapa kemungkinan bagi lembaga pendidikan Islam. 3) Kelangsungan hidup lembaga pendidikan Islam, termasuk kelangsungan keberadaannya, kelangsungan derajat keunggulannya, dan kelangsungan investasi keuangannya.Downloads
Published
2021-08-31
How to Cite
Hartati, . S. ., & Fernadi, M. F. . (2021). Difficulties And Opportunities Facing Islamic Schools In The Age Of Digital Media. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 3(2), 207–213. https://doi.org/10.31004/jpdk.v3i2.7741
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2021 Suci Hartati, Muhammad Feri Fernadi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).