Hubungan Body Image Dengan Kepercayaan Diri Pada Siswa Kelas IX SMP Negeri 25 Kota Pekanbaru
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i2.13081Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan body image dengan kepercayaan diri pada siswa kelas IX SMP Negeri 25 Kota Pekanbaru. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode korelasi. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh siswa kelas IX SMP Negeri 25 Kota Pekanbaru dengan jumlah sampel penelitian sebanyak 160 siswa yang didapatkan dari pengambilan sampel menggunakan teknik random sampling. Kemudian teknik pengumpulan data menggunakan angket dengan skala likert. Hasil penelitian memperoleh nilai korelasi sebesar 0.248 dengan probabilitas 0.002 yang artinya terdapat hubungan positif yang signifikan body image dengan kepercayaan diri pada siswa kelas IX SMP Negeri 25 Kota Pekanbaru.Downloads
Published
2023-03-20
How to Cite
Frisca, J. ., Umar, T. ., & Khadijah, K. . (2023). Hubungan Body Image Dengan Kepercayaan Diri Pada Siswa Kelas IX SMP Negeri 25 Kota Pekanbaru. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(2), 1202–1207. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i2.13081
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Jenny Frisca, Tri Umar, Khairiyah Khadijah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).