Kesejahteraan Psikologis (Psychological Well-Being) Remaja
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11563Abstract
Kesejahteraan psikologis merupakan hal yang penting dalam mewujudkan tugas perkembangan bagi remaja. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tingkat kesejahteraan psikologis pada remaja. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode servey. Sampel pada penelitian ini berjumlah 122 siswa yang diambil menggunakan teknik propotionate stratified random sampling. Teknik pengumpulan data menggunakan angket. Analisis data menggunakan statistik deskriptif dengan teknik persentase. Hasil penelitian menunjukkan tingkat kesejahteraan psikologis secara keseluruhan sebagian besar berada pada kategori sangat tinggi. Selanjutnya pada aspek penerimaan diri, hubungan yang positif dengan orang lain, otonomi, penguasaan lingkungan, tujuan hidup dan pertumbuhan pribadi berada pada kategori sangat tinggi.Downloads
Published
2023-01-14
How to Cite
Deviana, M. ., Umari, T. ., & Khadijah, K. . (2023). Kesejahteraan Psikologis (Psychological Well-Being) Remaja. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 3463–3468. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11563
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Mimi Deviana, Tri Umari, Khairiyah Khadijah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).