Tujuan Pendidikan Merdeka Belajar Terhadap Pandangan Filsafat Humanisme
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11206Abstract
Tujuan penulisan artikel ini adalah untuk melihat konsep merdeka Belajar dari sudut pandang filosofi humanism. Merdeka Belajar adalah ide yang memberikan kebebasan guru dan siswa untuk memilih sistem pembelajaran yang diinginkan. Tujuannya adalah untuk menciptakan suasana belajar dan sistem pendidikan yang lebih bermakna serta mengutamakan kompetensi dan pengalaman belajar. konsep belajar mandiri menawarkan lebih banyak fleksibilitas dan kebebasan bagi penyelenggara pendidikan dalam merencanakan dan mengelola pembelajaran. Para pelaku dalam bidang pendidikan ini beragam mulai dari lembaga pendidikan, mulai dari guru hingga siswa. Agar konsep self-directed learning dapat dilaksanakan dengan baik dan benar, penerapannya idealnya harus dilihat dari perspektif filsafat pendidikan. Salah satunya menggunakan pandangan filsafat humanisme.Downloads
Published
2023-01-08
How to Cite
Taher, R. ., Desyandri, D., & Erita, Y. . (2023). Tujuan Pendidikan Merdeka Belajar Terhadap Pandangan Filsafat Humanisme. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 1766–1771. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11206
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Rahma Taher, Desyandri, Yeni Erita
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).