About the Journal
JPT as an national, multi-disciplinary, peer-refereed journal, the scope of this journal is in learning and instruction area which provides a platform for the publication of the most advanced scientific researches in the areas of learning, development, instruction and teaching. The journal welcomes original empirical investigation. The papers may represent a variety of theoretical perspectives and different methodological approaches. They may refer to any age level, from infants to adults and to a diversity of learning and instructional settings, from laboratory experiments to field studies. The major criteria in the review and the selection process concerns the significance of the contribution to the area of learning and instruction. This Journal is registered with E-ISSN: 2776-7035 and P-ISSN:2776-6160.
Current Issue
Articles
-
Kontribusi Kekuatan Otot Tungkai dan Koordinasi Mata-Kaki Terhadap Passing dan Stopping Sepakbola SSB U-14 Nongsa Football Training Batam
-
Pendidikan Karakter dan Mutu Pendidikan Indonesia
-
Manajemen Pengendalian Mutu di Sekolah Menengah Kejuruan
-
Faktor-Faktor yang Memengaruhi Peningkatan Mutu Pendidikan
-
Strategi Peningkatan Mutu Pendidikan
-
Manajemen Pendidikan dalam Pembiayaan Pendidikan
-
Peningkatan Mutu Pendidikan Melalui Manajemen Berbasis Sekolah
-
Penerapan Manajemen Pendidikan Dalam Mewujudkan Visi Sekolah
-
Strategi Kepala Sekolah Dalam Peningkatan Mutu Pendidikan Berbasis Kurikulum Merdeka
-
Konsep dan Penerapan Fungsi Menajemen Pendidikan
-
Manajemen Mutu dalam Lembaga Pendidikan
-
Manajemen Mutu Pendidikan di Era Otonomi Daerah
-
Pemerataan Mutu Pendidikan Melalui Grand Desain Sistem Zonasi Pada Penerimaan Siswa Baru
-
Peran Kepala Sekolah dalam Mewujudkan Merdeka Belajar