Reviewing the Education Social Disparities in Indonesia: Sustaining the Future of Education
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i5.7962Abstract
Indonesia memiliki sejarah kependidikan yang sebelumnya dicontoh oleh negara-negara lain dan dengan perubahan revolusi industrial 4.0 dimana disini menjadikan Indonesia berada di posisi yang tidak memuaskan. Pendidikan di Indonesia membutuhkan system yang sustainable dan berkemajuan mengikuti zaman, namun masih banyak kekurangan dan perbedaan yang signifikan dari banyaknya sekolah yang tersebar di Indonesia. Peranan pemangku kepentingan diperlukan dalam merestrukturisasi sustainability dari pendidikan Indonesia itu sendiri, dan pentingnya dari peranan pemerintah dalam urgensinya untuk menyetarakan fasilitas dan menstandarisasikannya setara se-Nusantara. Kajian ini merupakan kajian kualitatif dimana melihat peluang yang secara kolaboratif diharapkan membuat karakter siswa Indonesia maju dan menjadi bangsa yang kuat dan berkelanjutan melalui pendidikan. Kata Kunci: Kesetaraan Pendidikan, Pendidikan Berkelanjutan, Strategi PendidikanDownloads
Published
2022-10-27
How to Cite
Maspul, K. A. (2022). Reviewing the Education Social Disparities in Indonesia: Sustaining the Future of Education. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(5), 8143–8150. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i5.7962
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Kurniawan Arif Maspul
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).