Pengembangan Media BK untuk Meningkatkan Kepercayaan Diri Siswa di MAN 2 Deli Serdang
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.5281Abstract
Kondisi kepercayaan diri siswa di MAN 2 Deli Serdang tergolong cukup tinggi namun masih ada beberapa siswa yang tingkat kepercayaan dirinya rendah. masih ada beberapa siswa yang masih ragu dan malu dalam mengemukakan pendapat, takut dalam menjawab pertanyaan yang diberikan oleh guru, takut tampil kedepan kelas. Faktor-faktor penyebab ketidakpercayaan diri siswa di MAN 2 Deli Serdang adalah faktor ekonomi dan faktor sosial yang membuat cara berpikir siswa lain yang diluar dari kategori ekonomi menengah keatas dan sosial yang baik akan kesulitan dan tidak percaya diri terhadap potensi dan bakat yang dimilikinya, sehingga merasa dikucilkan, lebih suka menyendiri dan pendiam dan dari hal tersebutlah yang menciptakan ketidakpercayaan diri siswa disekolah.Downloads
Published
2022-07-07
How to Cite
Al-Ghaffar, J. R. ., Hidayah, N. ., Hasibuan, F. A. ., Hasibuan, R. ., & Harahap, R. . (2022). Pengembangan Media BK untuk Meningkatkan Kepercayaan Diri Siswa di MAN 2 Deli Serdang. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(4), 531–543. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.5281
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Jalaluddin Rasyid Al-Ghaffar, Nurul Hidayah, Fadilla Ani Hasibuan, Rahmayanti Hasibuan, Royhan Harahap
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).