Pembelajaran Berdiferensiasi untuk Mewujudkan Kebutuhan Belajar Setiap Peserta Didik di SMPN 33 Palembang
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11960Abstract
Dalam melakukan pembelajaran banyak hal yang harus dilakukan oleh seorang guru, salah satunya adalah memahami karakteristik setiap peserta didik. Penting bagi Guru untuk dapat mengenali dan memahami karakteristik peserta didik. Salah satu manfaat ketika Guru mengenali dan memahami karakter peserta didik adalah proses belajar mengajar yang berlangsung dengan lebih baik. Tujuan studi ini adalah mengetahui keefektifan pembelajaran berdiferensiasi dalam memenuhi kebutuhan belajar setiap peserta didik yang berbeda. Metode ini menggunakan observasi, dengan pengumpulan data- data yang diperoleh dari observasi dilapangan.Downloads
Published
2023-01-28
How to Cite
Anggarwati, H. ., & Alfiandra, A. (2023). Pembelajaran Berdiferensiasi untuk Mewujudkan Kebutuhan Belajar Setiap Peserta Didik di SMPN 33 Palembang. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 5572–5575. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11960
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Happy Anggarwati, Alfiandra

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).





.png)









