Strategi Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Melalui Program Tahfidz di SDIT Assalam Sijunjung
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11332Abstract
Strategi kepala sekolah ialah rencana jangka panjang yang bersifat oprasional dan dikembangkan secara detail dalam bentuk taktik dan langkah-langkah teratur. Maka dari itu kepala sekolah membuat program kerja jangka panjang yang terbagi dalam empat poin utama. Dalam usaha pembuatan strategi, kepala sekolah perlu mencakup 4 komponen yang harus diterapkan yaitu: dalam penetapan spesifikasi serta kualitas hasil yang harus dicapai dengan memperhatikan kehendak dan selera masyarakat, membuat pertimbangan dan memilih pendekatan yang efektif dalam mencapai sasaran, menetapkan langkah yang harus ditempuh dalam mencapai sasaran, mempertimbangkan dan menetapkan tolak ukur yang baku untuk mencapai keberhasilan.Downloads
Published
2023-01-10
How to Cite
Partini, R. I. ., & Hendriani, S. . (2023). Strategi Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Melalui Program Tahfidz di SDIT Assalam Sijunjung. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 2380–2385. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11332
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Roni Indra Partini, Suswati Hendriani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).