Peran Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Di Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4331Abstract
Sebagai seorang pemimpin tentunya memiliki peran dalam tercapainya keberhasilan dan tujuan sebuah organisasi. Hal itu juga yang dilakukan kepala sekolah dalam meningkatkan mutu pendidikan dalam proses pembelajaran. Maka dari itu kepala sekolah, guna meningkatkan mutu pendidikan dan mampu membina dan mengarahkan guru untuk berkerja secara professional. Jenis penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan menggunakan literature dari sumber artikel ilmiah lainnya. Penelitian ini dilakukan guna mengetahui peran kepala sekolah dalam meningkatkan mutu pendidikan disekolah dasar.Downloads
Published
2022-05-20
How to Cite
Sintya, M. ., Ramawani, N. ., Aminah, S. ., Syahrial, S., & Noviyanti, S. . (2022). Peran Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 445–448. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4331
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Maya sintya, Noly Ramawani, Siti Aminah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).