Analysis Of English Learning Difficulties For Budi Satrya SMA Students
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11383Abstract
Dalam jurnal penelitian ini, penulis menganalisis kesulitan siswa SMA Budi Satrya Medan dalam belajar bahasa Inggris di kelas. Fokus penelitian ini adalah menemukan kesulitan siswa dalam memahami materi yang disajikan dan mengingat materi dari pembelajaran sebelumnya. Penelitian dilakukan dengan mengambil 10 siswa kelas XI Budi Satrya. Penelitian ini menggunakan pendekatan klasikal dan individual dalam pengumpulan data kualitatif dan kuantitatif. Data yang diperoleh diperoleh dari hasil eksplorasi belajar siswa di dalam kelas dan melakukan wawancara dengan siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kesulitan belajar bahasa Inggris di kelas ditentukan oleh cara guru menyampaikan materi. Sehubungan dengan hasil penelitian yang diperoleh, disarankan agar guru dapat menggunakan metode pembelajaran yang disukai oleh siswa agar siswa memiliki motivasi yang tinggi untuk belajar bahasa Inggris di kelas.Downloads
Published
2023-01-11
How to Cite
Lubis, C. U. ., Siregar, I. N. ., Nuriana, N., & Dara, E. S. (2023). Analysis Of English Learning Difficulties For Budi Satrya SMA Students. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 2657–2662. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11383
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Citra Utami Lubis, Intan Nuriatama Siregar, Nuriana, Emeliya Sukma Dara
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).