Educational Management of the Quran Reading Garden in Rawang Panca Arga, Asahan Regency (Case Study of the Tahfiz Raudhatul Qur'an House)
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11112Abstract
Artikel ini bertujuan untuk mengetahui perencanaan, pengorganisasian, pelaksanaan dan pengawasan pendidikan taman bacaan Al Quran Rumah Tahfiz Raudhatul Quran di Desa Rawang Pasar V Kecamatan Rawang Panca Arga. Pendidikan Taman Bacaan Al Quran di Rumah Tahfiz Raudhatul Quran Rawang Pasar V Rawang Kecamatan Panca Arga Asahan dalam penyelenggaraannya berdasarkan asas keadilan, dimana pembagian tugas berdasarkan keterampilan atau kemampuan, pengembangan beban kerja dan pengembangan mekanisme kerja. Pelaksanaan pendidikan taman bacaan Al Quran di Rumah Tahfiz Raudhatul Quran dilakukan oleh guru sebagai orang yang diberi tugas untuk mendidik para santri sesuai dengan kelasnya masing-masing. Guru memberikan bimbingan, memotivasi, dan memberikan bimbingan atau petunjuk yang jelas kepada guru untuk dapat memberikan layanan belajar yang baik kepada siswa. Dengan begitu, para guru merasa terbantu sehingga dapat meningkatkan semangat kerjanya dalam melaksanakan pembelajaran di Rumah Ta?fi? Raudhatul Quran. Dari temuan artikel tersebut, diharapkan Rumah Tahfiz Raudhatul Quran terus terpacu untuk mengelola pendidikan taman bacaan Al-Qur'an sehingga melahirkan generasi Al-Qur'an yang cemerlang.Downloads
Published
2023-01-06
How to Cite
Fauzi, M. A. ., & Syahputra, D. . (2023). Educational Management of the Quran Reading Garden in Rawang Panca Arga, Asahan Regency (Case Study of the Tahfiz Raudhatul Qur’an House). Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 1089–1093. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11112
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Mhd. Armawi Fauzi, Dermawan Syahputra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).