The Impact Of Youtube Media On Efl Students' Vocabulary Acquisition
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.10625Abstract
Banyak teknologi baru yang digunakan dalam lingkungan pendidikan untuk meningkatkan proses pembelajaran bahasa di dunia yang terus berubah saat ini. Youtube Media adalah platform yang memungkinkan pengguna mengunggah dan berbagi video secara online. Pemerolehan kosa kata bahasa Inggris, di sisi lain, merupakan tantangan bagi pembelajar EFL yang ingin mahir dalam bahasa tersebut. Tujuan dari makalah ini adalah untuk melihat penggunaan Media YouTube dalam meningkatkan penguasaan kosakata di kalangan mahasiswa Administrasi Publik di Provinsi Riau, Indonesia. Penelitian ini melibatkan dua puluh lima responden, sepuluh di antaranya adalah siswa laki-laki dan lima belas di antaranya adalah siswa perempuan. Perangkat lunak SPSS digunakan untuk menganalisis data. Data dari pre-test dan post-test. Temuan mengungkapkan bahwa minat siswa dalam proses belajar mengajar mempengaruhi peningkatan mereka. Terakhir, penggunaan media YouTube memberikan lebih banyak manfaat dalam penguasaan kosa kata.Downloads
Published
2022-12-25
How to Cite
Ibhar, M. Z. (2022). The Impact Of Youtube Media On Efl Students’ Vocabulary Acquisition. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 12848–12853. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.10625
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Muhalida Zia Ibhar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).