Kepemimpinan Kepala Sekolah
DOI:
https://doi.org/10.31004/innovative.v2i1.4439Abstract
Penekanan legislatif pada hasil siswa yang terukur mengharuskan kepala sekolah untuk berkolaborasi dengan guru untuk menetapkan dan mencapai tujuan berkinerja tinggi. Kepala sekolah harus selalu siap untuk menjawab pertanyaan dari publik tentang bagaimana sekolah memperbaiki kesenjangan prestasi antara beragam kelompok siswa dan kinerja secara keseluruhan. Kepala sekolah bertanggung jawab atas segala hal yang berkaitan dengan sekolah, sehingga bagaimana kepemimpinan kepala sekolah dianggap sebagai hal yang paling menentukan. Kepala sekolah berperan atas kesuksesan kinerja guru dan pencapaian siswa-siswanya, di mana ia memiliki beban kepada orang tua untuk menjaga dan mencerdaskan para siswa menuju kesuksesan. Artikel ini akan menjelaskan kepemimpinan kepala sekolah yang terdiri dari tiga gaya kepemimpinan utama yang paling sering digunakan oleh banyak kepala sekolah.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2022-05-31
How to Cite
Aulia Fitri, A., Kholida, N. ., & Permatasari , T. (2022). Kepemimpinan Kepala Sekolah. Innovative: Journal Of Social Science Research, 2(1), 669–677. https://doi.org/10.31004/innovative.v2i1.4439
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2021 Anisa Aulia Fitri, Nur Kholida, Tirta Permatasari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).