Pengaruh Kualitas Layanan dalam Membentuk Kepuasan Konsumen di Outlet Minuman Franchise Kota Surabaya

Authors

  • Mochammad Muhandis Suddin Universitas PGRI Adi Buana Surabaya
  • Indra Dwi Febryanto Universitas PGRI Adi Buana, Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.31004/jutin.v8i3.46581

Keywords:

Service Quality, Customer Satisfaction, Beverage Industry, Franchise, SERVQUAL Model, Multiple Linear Regression

Abstract

Advances in knowledge and technology today have had a significant impact on global competition. So that the problem is formulated, namely how the influence of the dimensions of service quality on customer satisfaction in the Indonesian Ice Tea franchise industry in Surabaya City and the aim is to find out how the dimensions of service quality taken from the ServQual model affect customer satisfaction. Problem solving uses multiple regression analysis methods to determine some of the effects of service quality dimensions. Data collection uses 70 questionnaires as research data which will be processed using SPSS 27 software. The results obtained after testing show that the variables of reliability, responsiveness, assurance and empathy have an effect on customer satisfaction while the tangibles variable has no effect.

References

Bara, F., & Prawitowati, T. (2020). Pengaruh kualitas layanan, kepuasan pelanggan dan keterikatan pelanggan terhadap loyalitas pelanggan grab di Surabaya. Journal of Business and Banking, 10(1), 33. https://doi.org/10.14414/jbb.v10i1.1760

Broto, B. E. (2020). Analisis Pengaruh Dimensi Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Apotek Kimia Farma Rantauprapat. Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 7(2), 95–108. https://doi.org/10.36987/ecobi.v7i2.1764

Fibri Dwi Ayuningtyas, A. Z. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Aplikasi GRAB Kategori GRABFOOD. Aplikasi Bisnis, 7(PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA APLIKASI GRAB KATEGORI GRABFOO), 2407–3741. https://jurnal.polinema.ac.id/index.php/jab/article/download/1855/1409/6121

Meita Putri, A. R., & Supriyono, S. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan dan Persepsi Harga terhadap Kepuasan Pelanggan di PT. Sucofindo (Persero) Cabang Surabaya. J-MAS (Jurnal Manajemen Dan Sains), 7(2), 767. https://doi.org/10.33087/jmas.v7i2.644

Muhlis, & Mediterania, S. (2020). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DIVISI SALES TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN DI PT NIPRESS, Tbk. Economicus, 14(1), 35–44. https://doi.org/10.47860/economicus.v14i1.182

Nur Evi Susanti. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Produk Komputer Pada Wana Satria Komputer Dalam Perspektif Pemasaran Syariah. At Tawazun Jurnal Ekonomi Islam, 2(3), 23–40. https://doi.org/10.24252/attawazun.v2i3.31562

Parasuraman, A., Details, P. author, & ; Zeithaml, Valarie A; Berry, L. L. (2017). Servqual: A Multiple-Item Scale For Measuring Consumer Perc - ProQuest. In Journal of retailing (Vol. 9, Issue 10, pp. 1–13). https://www.proquest.com/openview/7d007e04d78261295e5524f15bef6837

Sari, N. N., Utami, S., & Bambang, R. N. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Pasar Tradisional Ngronggo Kota Kediri. JIMEK : Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 2(1), 20. https://doi.org/10.30737/jimek.v2i1.413

Sartika, M. (2016). strategi pemasaran rumah makan wong solo kota sorong dalam mengembnagkan usaha perspektif pemasaran islam. Jurnall Ekonomi, 1(1), 1–23.

Satriyo, G., & Khoiruman, M. A. (2024). Strategi Pemasaran Inovatif Dalam Pengelolaan Sumber Daya Manusia Untuk Meningkatkan Kinerja Organisasi Dan Pemasaran Di Era Digital. Growth, 22(1), 137. https://doi.org/10.36841/growth-journal.v22i1.4334

Suryanto, D., & Aziz, N. (2019). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Nasabah SMS Banking Pada Bank Nagari Cabang Pembantu RSUP DR M Djamil Padang. 1–13.

Downloads

Published

2025-07-15

How to Cite

Suddin, M. M., & Febryanto, I. D. (2025). Pengaruh Kualitas Layanan dalam Membentuk Kepuasan Konsumen di Outlet Minuman Franchise Kota Surabaya. Jurnal Teknik Industri Terintegrasi (JUTIN), 8(3), 3716–3725. https://doi.org/10.31004/jutin.v8i3.46581

Issue

Section

Articles of Research

Similar Articles

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.