The Influence Of Using Nearpod To Improve Student's Vocabulary In Learning English As Foreign Language
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9261Abstract
Banyak hal yang dapat membantu seseorang untuk belajar bahasa Inggris dengan memanfaatkan barang dan teknologi yang ada di sekitar kita. Salah satu yang bisa digunakan adalah dengan menggunakan Nearpod. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan nearpod pada peningkatan kosa kata siswa dalam belajar bahasa Inggris. Metode: Metode penelitian ini berjenis eksperimen dengan teknik pengambilan sampel berupa total sampling kepada siswa sekolah menengah pertama di Yos Sudarso Do.Hasil penelitian ditemukan adanya pengaruh yang signifikan pada siswa yang menggunakan Nearpod dengan nilai signifikansi 0,000 (p<0,05) dan terdapat perbedaan pada siswa laki-laki. -Pria dan wanita menggunakan Nearpod dengan nilai signifikansi masing-masing 0,001 dan 0,000 (p<0,05).Downloads
Published
2022-11-24
How to Cite
Herwawan, N. M. ., & Panjaitan, N. B. . (2022). The Influence Of Using Nearpod To Improve Student’s Vocabulary In Learning English As Foreign Language . Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 6076–6081. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9261
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Nova Melinda Herwawan, Nelson Balisar Panjaitan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).