The Correlation Between Speaking with Grammar and Speaking with Self Confidence in EFL Students
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.8625Abstract
Penelitian ini berkaitan dengan Hubungan antara Berbicara dengan Tata Bahasa dan Berbicara dengan Percaya Diri, yang terutama bertujuan untuk mengidentifikasi masalah kemampuan berbicara siswa yang masih rendah dalam tata bahasa dan kepercayaan diri masih menjadi masalah dalam berbicara. Penelitian ini menggunakan desain penelitian kualitatif dimana data dikumpulkan melalui observasi dan wawancara dengan mahasiswa EFL jurusan Bahasa Inggris di Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Teknik analisis data dilakukan oleh Sugiyono (2013) yaitu reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Temuannya ada dua metode dalam berbicara. Seperti berbicara dengan tata bahasa dan berbicara dengan percaya diri dan keduanya berkorelasi. Hal terpenting dalam berbicara adalah berbicara dengan tata bahasa tetapi tanpa kepercayaan diri pembicara tidak dapat melakukan itu.Downloads
Published
2022-11-10
How to Cite
Harisma, R. ., & Utami, P. A. (2022). The Correlation Between Speaking with Grammar and Speaking with Self Confidence in EFL Students. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 2702–2706. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.8625
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Rita Harisma, Putri Ayu Utami

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).





.png)









