Lani Interference In English Foreign Language Writing Skills
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.8410Abstract
Menulis bahasa Inggris adalah salah satu keterampilan bahasa utama yang harus dikuasai oleh pelajar asing. Ini membangun ringkasan deskripsi dan bukti dalam menerapkan kata-kata yang tepat. Namun, ia mengungkapkan alat untuk dipahami melalui komunikasi, itu perlu dipahami dipahami oleh pembaca. Namun, ada banyak esai penulisan EFL yang mungkin tidak dipahami oleh pembaca karena cara penulisannya. Oleh karena itu, diperlukan prestasi yang menuntut pada pendidikan formal, seperti perguruan tinggi dan universitas di mana bahasa Inggris telah diajarkan sebagai bahasa asing. Akibatnya, teks tertulis bahasa Inggris diterapkan dalam buku, manual, surat kabar, surat, email dan informasi. Singkatnya, ketika pembelajar Lani menyusun paragraf esai menulis EFL, mereka mengalami proses interferensi sistem bahasa Lani yang menciptakan kebingungan. Oleh karena itu, penutur Lani mengalami kesulitan dalam menulis paragraf Esai.Downloads
Published
2022-11-06
How to Cite
Rogi, P. S. ., & Sem, A. . (2022). Lani Interference In English Foreign Language Writing Skills. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 1512–1518. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.8410
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Pretty Syull Rogi, Adriana Sem

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).





.png)









