Belajar dan Pembelajaran
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.6349Abstract
Kajian ini bertujuan untuk membahas tentang makna belajar dan pembelajaran yang merupakan kegiatan yang dekat dengan guru dan siswa. Belajar merupakan perubahan perilaku dalam bentuk aktivitas fisik maupun mental yang disebabkan oleh interaksi dengan lingkungannya yang hasilnya bersifat menetap/ permanen. Untuk membuat siswa belajar maka guru akan membuat pembelajaran proses terstruktur yang sengaja dibuat dan dirancang guru yang tertuang di dalam RPP. Ini bertujuan agar proses dan aktivitas belajar bisa berjalan efektif dan efesien. Di dalam belajar ada ciri-ciri dan prinsip yang bisa menjadi pedoman bagi guru supaya kegiatan belajar bisa berjalan optimal. Begitu pula dengan pembelajaran yang tentunya mempunyai unsur-unsur ciri-ciri, dan prinsip pembelajaran.Downloads
Published
2022-08-25
How to Cite
Mardicko, A. . (2022). Belajar dan Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(4), 5482–5492. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.6349
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Afri Mardicko

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).





.png)









