Penggunaan Media Pembelajaran Yang Efektif Dalam Pembelajaran Tematik Terpadu kelas V Di SDN 64/1 Teratai
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4368Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk memngetahui Penggunaan media pembelajaran dalam pembelajaran tematik terpadu di Sekolah Dasar kelas V pada tahun ajaran 2021/2022. Jenis penelitian ini adalah kualitatif deskriptif. Lokasi penelitian adalah SDN 64/1 Teratai Kab. Batang Hari. Subjek penelitian ini wali kelas V SDN 64/1 Teratai. Media pembelajaran yang digunakan sesuai dengan kemampuan peserta didik. Media pembelajran yang efektif dapat memberikan motivasi belajar siswa, mendukung pembelajran individual siswa, dan dapat digunakan sebagai penyampaian pesan secara langsung. Dengan adanya mdi pembelajaran agar siswa leih tertarik dalam belajar, dengan kehadiran media pembelajaran dapat memberikan motuvasi untuk belajar kareana siswa tidak menerawang dalam belajar.Downloads
Published
2022-05-23
How to Cite
Oktavia, T. ., Pribadi, C. A. ., Ananda, F. T. ., Syahrial, S., & Noviyanti, S. . (2022). Penggunaan Media Pembelajaran Yang Efektif Dalam Pembelajaran Tematik Terpadu kelas V Di SDN 64/1 Teratai. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 492–496. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4368
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Tiara Oktavia, Chiquita Azura Pribadi, Febri Tri Ananda, Syahrial, Silvina Noviyanti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).