Analisis Keefektifan Penggunaan Aplikasi Google Classroom sebagai Media Pembelajaran Daring untuk Siswa Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4296Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis keefektifan penggunaan aplikasi google classroom sebagai Media Pembelajaran Daring untuk Siswa Sekolah Dasar. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif. Penelitian ini merupakan penelitian dengan jenis penelitian kualitatif dengan metode pendekatan yang digunakan adalah deskriptif. Penelitian ini berbasis menggunakan penelitian berbasis aplikasi (application analysis) atau analisis isi (content analysis). Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan aplikasi Google Classrom sebagai Media Pembelajaran Daring cukup efektif deterapkan kepada siswa sekolah dasar.Downloads
Published
2022-05-18
How to Cite
Fadzillah, . R. ., Salsabila, T. ., Kurna, . N. ., & Noviyanti, S. . (2022). Analisis Keefektifan Penggunaan Aplikasi Google Classroom sebagai Media Pembelajaran Daring untuk Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 222–232. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4296
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Rhodhiathi Fadzillah, Talitha Salsabila, Nazrida Kurna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).