Implementasi Media Pembelajaran Youtube Dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa Pada Bidang Studi Pendidikan Agama Kristen Kelas VII SMP Negeri 1 Sunggal
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i5.18844Abstract
Youtube adalah sebuah aplikasi yang dapat menyampaikan informasi penting. Media pembelajaran Youtube ini dapat meningkatkan minat belajar siswa dalam pembelajaran pendidikan agama Kristen. Media pembelajaran Youtube dapat membantu siswa untuk menjadikan pembelajaran yang lebih menarik, efektif, relevan, dan tidak bosan dalam pembelajaran. Dengan melalui penggunaan Youtube sebagai media pembelajaran dapat meningkatkan minat belajar siswa khususnya dalam pembelajaran pendidikan agama Kristen.Downloads
Published
2023-10-09
How to Cite
Sihombing , D. N. D. ., Munthe, B. . ., & Butar-Butar , I. . (2023). Implementasi Media Pembelajaran Youtube Dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa Pada Bidang Studi Pendidikan Agama Kristen Kelas VII SMP Negeri 1 Sunggal. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(5), 28–35. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i5.18844
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Dicho Niko Demus Sihombing , Bangun Munthe, Imelda Butar-Butar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).