Jurnal Pendidikan dan Konseling (JPDK)

Journal of education and counseling is a place for researchers to develop their competence in the fields of research, education and community service. This journal is related to the world of education such as educational psychology, education management, education guidance and counseling and other practical studies. Journal of education and counseling publishes publications two times a year, in August and February The Journal is registered with E-ISSN: 2685-936X and P-ISSN: 2685-9351.

Journal Homepage Image

Announcements

 

Call for paper volume 3 nomor 2 Tahun 2021

 
Call for paper volume 3 nomor 2 Tahun 2021 (Agustust)  
Posted: 2021-02-23
 
More Announcements...

Vol 3, No 2 (2021): Agustus (In Press)

Table of Contents

Articles

Pendidikan Kewarganegaraan dalam Menjawab Tantangan Masa Depan Bangsa Ditengah Arus Globalisasi
Vesha Nuriefer Haliza   Universitas Pendidikan Indonesia Cibiru, Indonesia,
Dini Anggraeni Dewi   Universitas Pendidikan Indonesia Cibiru, Indonesia
Pendidikan Hukum dan Pendidikan Nilai dalam Mewujudkan Warga Negara yang Baik dan Cerdas melalui Pendidikan Kewarganegaraan
Patricia Bunga juwita Galand   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia,
Dini Anggraeni Dewi   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia
Keikutsertaan Pendidikan Kewarganegaraan dalam Upaya Membangun Karakter Berbangsa dan Bernegara Indonesia
Hasna Salsabila   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia,
Dini Anggraeni Dewi   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia
Peran Pendidikan Kewarganegaraan bagi Generasi Milenial dalam Menanamkan Jiwa Nasionalisme Di Era Globalisasi
Daniar Asyari   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia,
Dini Anggraeni Dewi   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia
Reaktualisasi Pendidikan Kewarganegaraan bagi Generasi Milenial
Salsa Berliana Putri   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia,
Dini Anggraeni Dewi   Universitas Pendidikan Indonesia, Cibiru, Indonesia
Analisis Kesiapan Guru Kelas Dalam Mengimplementasikan Pembelajaran Tematik Di Masa Pandemi Covid-19 di SD Pahlawan
Yanti Yandri Kusuma   Universitas Pahlawan Tuanku Tambusai, Indonesia