Upaya Meningkatkan Kemandirian Belajar Melalui Layanan Bimbingan Kelompok Teknik Home Room Siswa Kelas X Multimedia 1 SMK N 1 Bojong Gede TA. 2021-2022
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v3i2.9694Abstract
Kemandirian Belajar memiliki peranan yang sangat penting dan harus dimiliki oleh peserta didik karena sikap atau perilaku akan memiliki semangat atau motivasi diri menjadi lebih baik dengan bertanggung jawab terhadap belajarnya baik di sekolah maupun di rumah. Peserta didik memiliki kemandirian dalam belajar yang rendah dalam pembelajaran daring. Kemandirian belajar peserta didk melalui layanan bimbingan kelompok dengan teknik homeroom. Peserta didik kelas X Multimedia 1 SMK Negeri 1 Bojong Gede dengan jumlah peserta didik 36, jumlah laki-laki 20, dan perempuan 16. Kesimpulan dari penelitian bahwa penerapan layanan bimbingan kelompok dengan teknik homeroom dapat meningkatkan kemandirian belajar pada diri peserta didik.Downloads
Published
2022-08-31
How to Cite
Ariyanti, . A. (2022). Upaya Meningkatkan Kemandirian Belajar Melalui Layanan Bimbingan Kelompok Teknik Home Room Siswa Kelas X Multimedia 1 SMK N 1 Bojong Gede TA. 2021-2022. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 3(2), 234–243. https://doi.org/10.31004/jpdk.v3i2.9694
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2021 Ariyanti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).